Het einde komt in zicht.... - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht.... - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht....

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 December 2016 | Zuid-Afrika, Alldays

5 maanden zijn voorbij gevlogen, over 9 dagen zit ik weer in het vliegtuig naar huis, wat dus ook betekent dat dit mijn laatste reisverslagje zal zijn :).

Het heeft de afgelopen weken eindelijk redelijk geregend en in plaats van een witte kerst zal het hier een groene kerst worden, het is bizar hoe snel het landschap van een woestijn naar iets wat bijna op een jungle lijkt veranderd.

Allemaal goed voor de natuur natuurlijk! Helaas wel wat minder goed voor mijn onderzoek, er liggen nu ook plassen water op de grond dus de activiteit bij de waterbronnen is nu een stuk minder. dus werk nu vooral aan mijn verslag.

De afgelopen weken zijn er wat mensen vertrokken en wat nieuwe mensen bij gekomen. Het is nog steeds gezellig in het kamp. de 24e komt de groep waar ik bij Muvhuyu bleef (het eerste gedeelte van mijn onderzoek) deze kant op inclusief de begeleider Don, dus ook erg gezellig. Die zullen hier kerst komen vieren.

Ook al lijkt het helemaal niet op kerst hier, iedereen begint langzaam toch on de kerststemming te komen, afgelopen weekend wat films zoals the grinch en Elf gezien en heel vreedzaam (ahem) age of mythology via het netwerk gespeeld.

Verder hebben we nog een impala kalfje gevonden (is nu weer bij de moeder), heb ik wat beter foto's van de python kunnen krijgen en nog wat meer maar dat kan je bij de foto's vinden

Alvast fijne kerst allemaal!


  • 19 December 2016 - 21:01

    Cobi:

    Wat een mooie foto van die vreselijke slang.
    Ook ben ik wel erg benieuwd naar wat groene foto's en of het water in de rivier al hoger is.
    En wat leuk dat de groep uit Muvhuyu bij jullie kerst komen vieren
    . Gezellig om ze nog een keer te zien voor vertrek.
    Geniet nog maar even van de laatste dagen van je Zuid Afrikaanse avontuur.
    Groet iedereen maar van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alldays

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

Het einde komt in zicht....

31 Oktober 2016

Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen

24 September 2016

Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel

01 September 2016

Dagboek deel 2

20 Augustus 2016

Mijn eerste week
Mark

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1001
Totaal aantal bezoekers 3674

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: