Het einde komt in zicht.... - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht.... - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht....

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 December 2016 | Zuid-Afrika, Alldays

5 maanden zijn voorbij gevlogen, over 9 dagen zit ik weer in het vliegtuig naar huis, wat dus ook betekent dat dit mijn laatste reisverslagje zal zijn :).

Het heeft de afgelopen weken eindelijk redelijk geregend en in plaats van een witte kerst zal het hier een groene kerst worden, het is bizar hoe snel het landschap van een woestijn naar iets wat bijna op een jungle lijkt veranderd.

Allemaal goed voor de natuur natuurlijk! Helaas wel wat minder goed voor mijn onderzoek, er liggen nu ook plassen water op de grond dus de activiteit bij de waterbronnen is nu een stuk minder. dus werk nu vooral aan mijn verslag.

De afgelopen weken zijn er wat mensen vertrokken en wat nieuwe mensen bij gekomen. Het is nog steeds gezellig in het kamp. de 24e komt de groep waar ik bij Muvhuyu bleef (het eerste gedeelte van mijn onderzoek) deze kant op inclusief de begeleider Don, dus ook erg gezellig. Die zullen hier kerst komen vieren.

Ook al lijkt het helemaal niet op kerst hier, iedereen begint langzaam toch on de kerststemming te komen, afgelopen weekend wat films zoals the grinch en Elf gezien en heel vreedzaam (ahem) age of mythology via het netwerk gespeeld.

Verder hebben we nog een impala kalfje gevonden (is nu weer bij de moeder), heb ik wat beter foto's van de python kunnen krijgen en nog wat meer maar dat kan je bij de foto's vinden

Alvast fijne kerst allemaal!

• 19 December 2016 - 21:01

Cobi:

Wat een mooie foto van die vreselijke slang.
    Ook ben ik wel erg benieuwd naar wat groene foto's en of het water in de rivier al hoger is.
    En wat leuk dat de groep uit Muvhuyu bij jullie kerst komen vieren
    . Gezellig om ze nog een keer te zien voor vertrek.
    Geniet nog maar even van de laatste dagen van je Zuid Afrikaanse avontuur.
    Groet iedereen maar van ons!!