Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen

Door: Mark Hoogerwaard

Blijf op de hoogte en volg Mark

31 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Alldays

Het is alweer even geleden dat ik een reisverslag geschreven heb, dus tijd voor een korte update.

Ondertussen zit ik nu alweer bijna 2 weken in Mogalakwena, mijn 2e onderzoeksgebied. Slechts iets meer dan een uur rijden van Muvhuyu, maar toch een compleet ander habitat (er stroomt hier ook een rivier). Of nouja....stromen is een groot woord, het is zo droog dat de rivier bijna helemaal opgedroogd is behalve een paar plekken, dat betekent dat krokodillen vooral op die plekken te zien zijn dus die zie ik in elk geval regelmatig.

Lekker 40 graden gemiddeld op een dag met een gevoelstemperatuur van 47.....Dat wordt geen witte kerst vrees ik.

Ook hier hou ik weer een aantal waterbronnen in de gaten en ben de eerste week ook met de projecten van de andere mensen mee geweest.

Ook een leuke verassing: mijn ouders zijn een paar dagen langs geweest (omdat ze me zo misten). Ongetwijfeld zochten ze een excuus om naar Zuid-Afrika te gaan, maar was in elk geval erg gezellig, bij kunnen praten (en lekker met hun mee kunnen eten (A).

Verder zijn er nog wat andere projecten waar ik wel eens bij meega, op vrijdagnacht een schorpioenen onderzoek onder andere.

Tot slot nog wat andere toffe dingen gezien zoals een rots python (ong 4 meter lang) en mooie foto's van een jakhals kunnen maken (zie foto's)

wederom bedankt voor het lezen ;)



  • 31 Oktober 2016 - 20:49

    Corine:

    40 graden, lijkt me heerlijk. Jammer dat ma die python niet had gezien ;-)
    Leuke foto's!

  • 31 Oktober 2016 - 21:02

    Cobi:

    Was ontzettend leuk om je te bezoeken op je stageplek in Magolakwena.
    En wat ben ik blij dat ik de slang niet tegengekomen ben!!
    Slang staat trouwens keurig op de foto. :-) Ook de andere foto's zijn mooi.

  • 01 November 2016 - 12:31

    Mark:

    Pa baalde wel dat ie de slang niet heeft kunnen zien. Ik zou graage en dagje temperatuur ruilen hoor! Was erg gezellig dat jullie er waren. Vandaag is er nog een struisvogeltje geboren :)

  • 13 November 2016 - 18:45

    Cobi:

    o, wat leuk een struisvogeltje. Kindje van die gezellige struisvogels die bij ons rondliepen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alldays

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

Het einde komt in zicht....

31 Oktober 2016

Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen

24 September 2016

Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel

01 September 2016

Dagboek deel 2

20 Augustus 2016

Mijn eerste week
Mark

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 3679

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: