Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel

Door: Mark Hoogerwaard

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 September 2016 | Zuid-Afrika, Alldays

Wederom een update van mijn gang van zaken hier. Om eerlijk te zijn de afgelopen week veel leuke dingen gedaan en weinig gewerkt….moet kunnen toch? Zo vaak kom ik immers niet in Zuid-Afrika :)

Afgelopen zondag zijn we naar Mapungubwe geweest, een natuurpark vlakbij waar ik onderzoek doe. De meeste mensen zullen wel weten dat de ‘big 5’ van Afrika de dieren zijn die je gezien moet hebben. Olifant, luipaard, neushoorn, leeuw en kaapse buffel. Het luipaard staat bekend als het dier dat het moeilijkst te vinden is omdat het in de nacht jaagt en overdag goed verstopt. We waren nog geen 5 minuten in het park en…je raad het al, luipaard gespot :) het eerste dier was meteen 1 van de lastigste (de mooie foto bij foto’s is gemaakt door Bart, mijn camera is een stuk minder goed). Verder ook nog zebra, giraffe, antilope en olifanten gezien. Een erg gezellige dag!

De dag erop (maandag) gingen de Engelse meiden en Bart helaas weer naar huis, het vliegveld is 2,5 uur rijden vanuit onze locatie en iedereen wou natuurlijk afscheid nemen. Eerst hebben we Bart afgezet en 6 uur later zouden de meiden vertrekken dus naar een nabijgelegen winkelcentrum geweest (in Polokwane). Ik ben daar ook bij een kapper geweest genaamd Ali Barber (geniale naam). En ik wou dat de kappers zo in Nederland waren….scheren met zo’n barbiersmes, knippen en massage voor nog geen 10 euro. Ook wat boodschappen en souvenirs gekocht en naar de bioscoop geweest :P. afscheid genomen van de meiden en toen waren we nog met 3 Nederlanders. Onze begeleider Don wordt gek van het Nederlandse gekwetter ;). Hij heeft een uitspraak: there are two things I hate: Peoples intolerancy for other nationalities, and the Dutch.

De dag erop zijn we een paar dagen naar Kruger park geweest. Het grootste Wildlifepark aanwezig. En dat was awesome. Zoveel dieren gezien en ik heb de big 5 van mijn lijstje af kunnen strepen, ook de accomodaties in het park zijn mooi en heerlijk uit eten voor 100 rand (7 euro)….veel meer kan je je niet wensen. Behalve de big 5 nog een aantal andere bijzondere soorten. Tsessebe Antilope (de snelste antilope ter wereld). Secretarisvogels, visarenden, neushoornvogels, krokodillen, nijlpaarden en hyena(pups). 1 ding vind ik wel jammer in Kruger, de dieren zijn zo gewend aan auto’s dat het ze niet uitmaakt of je in de buurt bent of niet. In die zin zijn ze niet echt wild, maar ze passen wel hun natuurlijke gedrag toe in de omgeving dus dat is wel gaaf. Een ervaring die je eigenlijk niet mag missen.

  • 24 September 2016 - 13:57

    Bart Lubbers:

    Mooi geschreven Mark! 'en naar de bioscoop geweest :P' oeh de salt. En het is trouwens geen impala op die foto, maar een steenbok :P

  • 24 September 2016 - 14:26

    Cobi:

    Als ik dit zie krijg ik nog meer zin in onze reis
    Mooi hoor!!

  • 24 September 2016 - 14:49

    Mark Hoogerwaard:

    @ Bart, ik had het gezien en al aangepast van de steenbok maar scherp opgevat :P film was wel moeite waard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alldays

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

Het einde komt in zicht....

31 Oktober 2016

Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen

24 September 2016

Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel

01 September 2016

Dagboek deel 2

20 Augustus 2016

Mijn eerste week
Mark

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 3675

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: