Dagboek deel 2 - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu Dagboek deel 2 - Reisverslag uit Alldays, Zuid-Afrika van Mark Hoogerwaard - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 2

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

01 September 2016 | Zuid-Afrika, Alldays

Inmiddels al de derde week hier, de tijd vliegt en gelukkig is het hier nog steeds fantastisch :). Alleen begin je wel te merken dat de winter hier voorbij is...om 2 uur in de middag is de hitte echt niet houden.

We zijn momenteel met 7 studenten hier, Bart heb ik vorige keer all benoemd en verder nog 2 nederlandse meiden (Lindsday en Isabeau) en 3 Engelse meiden (Louis, Jannet, Fran). Ongetwijfeld schrijf ik hun namen verkeerd maar voor het gemak :).

De Engelse meiden blijven maar een maand (nu nog 3 weken)., de Nederlandse 5 maanden op deze locatie (ik ga naar een andere locatie over 7 weken: Mogalakwena) en Bart vertrekt ook over 3 weken.

Vorige week zijn we naar een bijeenkomst geweest georganiseerd door de lokale diamantmijn om conflicten met de omliggende ranches te bespreken. Hier werden ook een aantal lezingen gegeven over interessante projecten zoals het gebruik van anti-poaching dogs en methodes om plunderende bavianen te stoppen (een groot probleem voor veel boeren). Ook Bart gaf een presentatie over zijn research.

Ondertussen is ook de begeleider van mijn project uit Mogalakwena hier geweest om mijn opdracht te bespreken. In het kort: ik ga verschillende waterbronnen (natuurlijke en artificial) in de gaten houden en kijken welke dieren waarheen komen en rond welk tijdstip. Tussen 7 uur in de ochtend en 5 uur in de middag doe ik het zelf, de andere momenten vertrouw ik op de trap-cameras. De cameras zien helaas niet alles :(.

En ik zelf ook niet....je denkt heel de dag beetje dieren kijken moet makkelijk zijn, maar daar vergis je (en ikzelf ook) je goed in. Met alles rekening houden...wind, geluid, tijd, plek etc....dat houd in dat ik dus in bomen, loopgraven en hides (soort camouflagetent) moet zitten, daardoor zie ik nu al wel veel meer :). Ik heb wat foto's/filmpjes toegevoegd dus kijk daar maar.

Met de groep is het ook erg gezellig, overdag werkt iedereen en in de avond gezellig film kijken of spelletjes spelen. Ik dacht dat ik fanatiek was, maar met het spelletje spoons (soort variant op ezelen waar je een lepel moet pakken maar er is 1 lepel te weinig zodat iemand verliest) wordt bijna je hand gebroken als je probeert een lepel te pakken :P

Verder geeft Don (de begeleider hier) veel leerzame kennis over astrologie en neemt ons mee op bushwalks om te laten zien wat de bush allemaal te bieden heeft (wat je kan eten, hoe je aan water kan komen etc).

Hier laat ik het bij voor nu (de foto's spreken voor zich) volgende keer kan ik hopelijk wat vertellen over onze trip naar Mapungubwe (een reservaat) wat nog gepland staat. See you next time :)


  • 01 September 2016 - 16:54

    Cobi:

    Leuk dat er nu ook foto's te zien zijn. Brrr. een slang.
    Overal zijn dus spelletjes fanaten te vinden ; - )
    Werken de twee adressen waar je stage loopt samen?

  • 01 September 2016 - 17:30

    Jordy:

    Leuk om wat foto's te zien.
    Ziet er fantastisch uit!

    Veel plezier en succes met je opdracht!
    Groetjes jordy

  • 01 September 2016 - 22:29

    Martine:

    Weer leuk om te lezen.
    Mooie foto's!!!

  • 01 September 2016 - 23:21

    Corine:

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Foto's zien er fantastisch uit! Behalve die spin. Brrrr.
    Heel veel plezier!
    Liefs van ons

  • 02 September 2016 - 04:28

    Nips:

    Een Nips!

    Gaaf avontuur! Veel plezier

  • 02 September 2016 - 07:58

    Mudkipz:

    Alleen maar killerbeesten daar o.O


  • 05 September 2016 - 18:52

    Martijn Struijf:

    Thanks Mark voor de update! Klinkt echt heel gaaf!! Jaloersmakend gewoon;) Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alldays

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

Het einde komt in zicht....

31 Oktober 2016

Dagboek deel 4: Nieuwe plek, nieuwe mensen

24 September 2016

Dagboek deel 3: Mapungubwe, afscheid van een deel

01 September 2016

Dagboek deel 2

20 Augustus 2016

Mijn eerste week
Mark

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 3678

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: